Asak Kulturbarnehage – en kulturell fornemmelse

Asak Kulturbarnehage ligger flott til på Nybo nær Tistedal, Asak og Grimsrød – med Femsjøen og skogsområder i nærmiljøet.

Hos oss i Asak Kulturbarnehage fyller pianotoner og syngende barnestemmer rommene tidt og ofte. Rytmeinstrumenter, rim, regler og gitarspill hører med i våre samlinger. Dans og bevegelse til alt fra Marcus og Martinus til klassiske toner er naturlig. Disse elementene får også stor plass på vår årlige satsning på Brygga Kultursal – Sommeravsluttningen. Dette er et av de største høydepunktene for store og små og ikke minst for foreldrene. Forestillingen er det barna selv som former i løpet av barnehageåret – de er med på å skrive manus og sanger og de er med på å bestemme hvordan det skal se ut på scenen.